Så starter følelseskabinettet op igen.
Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste som ikke har lidt under den våde og kolde sommer i år, men det er (gudskelov) kun endnu en undskyldning for at læse endnu mere! Netop.
Jeg har (udover at læse selvfølgelig) tilbragt sommerferien både ude og hjemme, her og der, men vigtigst af alt været på højskolen Testrup. Denne skole er særlig kendt for sin skrivelinje, som både kan tages i korte- og lange kurser.
Jeg valgte, igen i år, det korte kursus i sommerferien og havde æren af at blive undervist af Helle Helle – hvilket var en rigtig succesoplevelse. Hun anbefalede mig en novellesamling, som jeg vil (med løftet pegefinger og et ”burde læses”) anbefale videre:
Samlingen er skrevet af
Kjell Askildsen
”En pludselig frigørende tanke”
Han er utrolig dygtig og forstår sig virkelig på skrift og sine virkemetoder. Han tager skriften op på et helt nyt niveau, synes jeg. Dog jeg er heller ikke den største novellelæser, men jeg var meget imponeret og underholdt – og det er vel det, som er det væsentlige ikke?

Nu begynder poesi arrangementer også langsomt at starte op igen, så jeg satser på snart at kunne kom med et nyt indlæg fra den front. Ellers er der ikke andet end at give hverdagen hånden og vinke farvel til ferien med den anden hånd.

3.g here I come.
– Dikte

