Oplæsning blandt døde dyr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beklager den voldsomme overskrift, men sådan foregik det!

Et nyt spændende poesi arrangement er kommet til Nørrebro og foregår tilmed i et gammelt bordels lokaler.

Link til oplæsningen

Jeg må indrømme, at jeg var en anelse nysgerrig da jeg blev inviteret ud og læse op et sted, hvor jeg ikke engang fik adressen at vide før et par dage forinden.
Tilmed kunne der maksimalt være 18 mennesker med som publikum, og de som ville med skulle selv kontakte værten, Claus Høxbroe, for at få billet og oplyst adressen – som jeg blot vidste var et gammelt bordel.
Meget, meget mystisk, tænkte jeg.
Det blev ikke mindre mystificeret, da jeg ankom til den hemmelige bygning og trådte ind i paradiset for udstoppede dyr, hvor alle naturens dyreracer stod frosset til en træplade eller hang op i en snor svævende i luften.
– ja, sågar så jeg en jazz-ræv i smoking.
Disse oplysninger associerer ikke ligefrem grundlaget for en poesioplæsning, men nærmere til en psykedelisk oplevelse med svampe. Og det er gør også udfaldet af aftenen endnu mere overraskende, da aftenen imod al forventning (og dog) var et af de mest hyggelige, meningsfulde og givende oplæsninger jeg har lyttet og været med til. Åbenbart er udstoppede dyr, ukendte lokaler, et lille publikum og en generel uviden om konceptet  netop de hemmelige ingredisenser som skal til for at skabe pladsen til ordene og spidse ørerne.

Jeg kan kun varmt anbefale dette arrangement og satser selv på at komme igen en anden gang som publikum.
Næste gang er det de mandelige poeter, som overtager scenen, og hvis du skynder dig kan det være, at der er stadig er en plads tilbage:

Mænd af ord

Ellers så er det ikke så meget at sige end, at de fleste poesi arrangementer holder sommerferie fra nu af (hermed er overspringshandling for at komme væk fra tysk eksamen spoleret) så mine fremtidige blogindlæg bliver, indtil sommerferien er ovre, nok ikke anbefalinger af nye poesiscener. Men hvem ved? Det kan jo være, at en ny scene åbnes her i sommerferien.

Mange eksamens held og lykke, sved og tårer, knæk og bræk, kaninpote, lykke på rejsen, hajtand
Og alt det andet mærkelige man plejer at sige og gøre

Dikte

